RC HAKKINDA ARADIKLARINIZI BULABİLECEĞİNİZ BİR YER!!! POPÜLER MARKALAR VE MODELLER İÇİN İSTEDİĞİNİZ ÇEŞİT YEDEK VE MODİFİYE PARÇA, MOTORLAR, KUMANDALAR, KEPLER, KISACASI AKLINIZA GELEBİLECEK NEREDEYSE HERŞEY BİR E-MAIL UZAĞINIZDA...

16 Ağustos 2012 Perşembe

SAKURA D3 CS DRIFT PROTOTYPE- BUILDING

Türkiye'ye sığmadık, dünyada bir ilki gerçekleştirerek sizin için Sakura D3 CS DRIFT şasesinin bizzat tarafımdan yapılan incelemesini sunuyorum! 

Bazı noktalarda detaylı bilgiler ve aracın sevdiğim yanlarını da yazacağım. Ayrıca bir kaç minik modifiye de yer alacak. Onun için şimdi arkanıza yaslanın, kemerlerinizi bağlayıp dikkatlice okumaya/izlemeye başlayın.

Öncelikle steering kolları. Aradaki parça Ota-Zeon'daki gibi adjustable birşeye çevrilebilir custom olarak.


Diferansiyellerimiz... İki adet solid axle diff. Countersteer için dişlileri üzerinde.

Diferansiyeller üzerindeki D3 logosu ince iş ;)

Aynı şekilde motor mount üzerindeki logo da dikkat çekici.

Motor mounttan bahsetmişken ilgili kısma gelelim. Bulkheadler...


Buradan da bulkhead kısmında çok beğendiğim bir noktaya değinmeden geçemeyeceğim. Güzel bir 
geliştirme var bu noktada. Bkz. hemen alttaki fotoğraf.

Bu minik parça bence çok güzel bir geliştirme olmuş Sakura Serisinde. Ne Sakura S'de ne Sakura Pro'da diff bearing housing adlı bu minik parça bu şekilde mantıklıca yoktu. Sakura XI ile tanıştığımız bu parça D3'te de yarini almış ve de çok güzel olmuş. Neden mi? Buyrun...

Gördüğünüz üzere bu minik parça sağ ve sol taraftaki tırnakları ile bulkhead'i tutuyor. Tutmakla da kalmıyor...
bir vida ile de sabitleniyor. Vida sayesinde hem önceki versiyonlardaki gibi ufacık nokta nereye gelecekti yaaa, bulsam takıcam da göremiyorum ki o minik işaretleri sorunu ortadan kalkıp yanlış takılan diferansiyellerin önüne geçiliyor, hem de eski versiyonlardaki iki üç yanlış montajda sıyrılan minik çıkntılar tarihe karışıyor. Well done diyoruz bu noktada.

Şu ön kısımdaki minik dişlilerin yer aldığı main shaft'ı da takıııııııp...

hop diyerek ön üst bulkhead'e geçiyoruz. Burada da tasarım konuşmuş. Bkz. şekil bilmem kaç, aşağıdaki fotoğraflar işte.
Mini mini bir nut donmuştu, parmağıma konmuştu diyerekten fotofta görülmekte olan nut'ı yine fotoğrafta görülmekte olan iki adet deliğe yerleştirip...
akabinde de uzuuuuuunca vidayı şok kulesi ve üst bulkhead boyunca geçirip nut'a ulaştırıyoruz ve sıkıyoruz. Ve de ön bulkhead fazlını bitiriyoruz. Arada tabi kayışlar da var, onları bulkhead kurulumu sırasında takmayı da unutmuyoruz.


Şasemizin arkasına da arka kayışı germesi için kayış gergimizi atııııııp...
el çabukluğu marifeti hoooooopbaaa diyerekten arka kısımdaki countersteer'in temel yapı taşı olan büyük küçük dişli ekibimizi kayışları da geçirerekten top deckimizin üzerine kuruyoruz. (Buradaki vidalar top deck'e alttan takılıyor fakat korkmayın değişim için top decki komple sökmenize gerek yok, firma bunu düşünerek alt şasede bu vidalara ulaşmamız için vida geçirebileceğiz tornavida geçirebileceğimiz delikler açmış.

Bir hoooooop da İstanbul'a 3. köprü projesi kapsamında ön ve arka bulkheadleri köprülememiz adına gelsin. Hedef 2023, yıl 2012, ben köprü olayını bitirdim :D Haydi oylar Mergupcu İnceleme Partisine :D:D

Haydi eller, hooooooooooop döndük başa yine geldik steering kısmınaaaa. Şimdi efendim daha önce de paylaşımda bulundum araç üzerindeki  bulkhead,c-hub,universal shaft üçlüsü 50 derece dönüş açısına izin veriyor fakat damper konumlandırmasından ötürü tekerler damperlere dokunuyor bu nedenle açı Sakura S'teki kadar kalıyor diye. Bu noktada atılımlarımıza devam ederek "Nasıl Yapılır?" sorusunun da cevabını ilk elden veriyorum. Buyrunuz.

Bir kaç minik işlem ile aracın verdiği max açıya ulaşıyorsunuz.
1. Knuckle kolundaki minik çıkıntıyı düzleyin yeter, extraya girmenize gerek yok.
2. C-hub'ın knuckle dokunan kısmını biracık traşlayın, 1mm bile yeterli.
3. Asıl yapılması gereken budur. Süspansiyon bacağına fotoğrafta görülen yerden 3mm'lik bir delik açıp damperin kısmını yeni deldiğimiz yere takmak.

Beş kuruş para çıkmadı cebinizden bu sayede. 
Ön tampon ve arka diffizörü de taktıktan sonra aracımız tamamdır. Fotoğrafta max dönüş açısını da görüyorsunuz. Kolu servo çektiğinde birazcık daha fazla döner ;) Haydi hayırlı olsun.

SİPARİŞ İÇİN (TO PLACE an ORDER): mergupozdemir@hotmail.com

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Valla super inceleme olmus.
Eline emegine saglik guzel insan :)

Esref Onur OZTURK