RC HAKKINDA ARADIKLARINIZI BULABİLECEĞİNİZ BİR YER!!! POPÜLER MARKALAR VE MODELLER İÇİN İSTEDİĞİNİZ ÇEŞİT YEDEK VE MODİFİYE PARÇA, MOTORLAR, KUMANDALAR, KEPLER, KISACASI AKLINIZA GELEBİLECEK NEREDEYSE HERŞEY BİR E-MAIL UZAĞINIZDA...

22 Mayıs 2012 Salı

HOBBYWING XERUN 120A V3 ESC (Red Edition)

İncelemeye aldığımız esc Hobbywing'in son ürünü, alamet-i harikası, escnin dibi vs gibi tanımlamalar kullanabileceğimiz  V3. 


Bu güzel esc ufacık tefecik içi dolu turşucuk. Açma kapama düğmesi esc içine gömülü. Boyutları, lehim tabları ve fan yüksekliği dahil 37,5mm en x 37mm boy x 29,5 mm yükseklik, Ağırlığı ise kablolar hariç 47 gramcık. 


Kasanın alt kısmı hariç tüm kasa alüminyum ve siyah-mavi-kırmızı olamk üzere 3 renk seçeneği de bulunmakta. Ben tercihimi kırmızıdan yana kullandım. Esc'nin alüminyum kasasının köşeleri traşlanmış ve gümüş renkte, tek kelime ile harikulade yakışıklı, görünce gözden gönülden kalpçikler çıkartan cinsten :)


Kutu içeriği olarak:
* Esc (Fan üzerine takılı)
* 5 renkte Hobbywing 12 AWG  Kablo
* 5 renkte Shrink Wrap (Makaron)
* Kapasitör
* 2 adet cırt
* Receiver Kablosu
* Hobbywing Sticker
* Kullanma Klavuzu ( MUTLAKA OKUYUNUZ !!! )

Şimdi kısaca esc'nin genel özelliklerini tablo olarak görelim, akabinde ise esc'nin güzel donanım ve yazılım özelliklerine de değineceğim. Ayrıca Kuzey Kıbrıs'taki yarışmacılarımızdan da aldığım feedbackleri ekleyeceğim. 


SpecificationXERUN-120A-V3
CurrentContinuous: 120A, Burst: 760A
Input  * Note #1 4-9 cells NiMH/NiCd or 2-3S LiPo
Built-in BEC6V@3A (linear mode)
Resistance0.0003 Ohm
Motor SupportedSensored and sensorless brushless motor
Suitable MotorWith 2 Lipo or 4-6 NiMH
 1/10 on-road: >=3.5T, 1/10 off-road: >=5.5T
   
With 3 Lipo or 7-9 NiMH
1/10 on-road: >=5.5T,  1/10 off-road: >=8.5T
Suitable Car1/10,1/12 all competitions
1/10,1/8 rock crawler
Cooling Fan5V
Size37.5mm(L) * 31mm(W) * 29.5mm(H), excludes wire connectors
37.5mm(L) * 37mm(W) * 29.5mm(H), includes wire connectors
Weight93g
* Note #1
For 
4-6 cells NiMH/NiCd or 2S LiPo, the standard cooling fan needn't be changed.For 7-9 cells NiMH/NiCd or 3S LiPo, the standard cooling fan need be changed to 12V high voltage fan.


En başta da belirttiğim gibi esc'nin açma kapama tuşu esc içine gömülü ve bu sayede şase üzerinde yerden tasarrufta bulunup, açma kapama tuşunu nereye koysam ki sorusundan da kurtuluyoruz.


Diğer güzel bir özellik ise esc'nin alüminyum kasaya sahip olması. Isıyı dışarı atma bakımından diğer escler gibi sadece heatsink iş yapmıyor, tüm kasa ısı salınımı yapıyor. 


Konu ısıdan açılmışken çok güzel bir özelliğe değineyim. Thermal Cut-off yani aşırı ısınmada esc'nin kendini koruması için kendini kapattığı o cut-off ısısı manuel olarak ayarlanabiliyor! Şu ana kadar 95 derecelere alışıktık tüm esclerde. V3 escmizde ise otomatik ayarlı olarak gelen thermal cut-off ısı limiti 105 derece olup istenirse 85 dereceye indirilebiliyor, istenirse 125 dereceye çıkarılabiliyor (!), istenirse de tamamen kapatılabiliyor. Bunun faydası ne peki? Hem esc'mi son limitlerinde kullanayım, hem de yakmadan kullanayım diyenler için, yarışma sırasında performansta dibe vurmak isteyip de 95derece thermal cut-off'tan dolayı istediklerini elde edemeyip pistte escsi akım kesenlerin, ya da performans uğruna gözü karartıp 95 dereceyi geçerse geçsin diyerek esc yakmayı göze alarak thermal cut-off'u kapatanların bu durumlarını ortadan kaldırmak demek. Bir Sezercik başyapıtında da dediği gibi: ''Vurucam kırbacı, vurucam kırbacı'' :D Aynı ısı ayarlanabilirliği hem esc için hem de motor için var. Fakat, Hobbywing bu özelliğin(motor için thermal cut-off ayarı değiştirme özelliği) Hobbywing marka motor ile tam çalıştığını belirtmiş. Belki gerçek belki de yalnızca satış stratejisi. Zaman içinde denenip anlaşılır.


Diğer güzel bir özellik ise kumandadan 6 saniye kesintisiz fren yaptığınızda Esc'nin kendini kapatması. Bizim insanımızın belki unutkanlığı belki alışkanlığı normalde araç kapatırken önce esc sonra kumanda kapatılır kuralının tersini uygulamak. Sanırım kumanda direkt elimizde olduğu için kolayımıza kaçanı yapıyoruz, sonucu bazen hüsran olabiliyor tabii. Onun çözümü de Hobbywing'ten geldi, kumandadan 6 saniye fren yap esc kapansın.


Hobbywing tanıtım sırasında yazılımının acaip olacağını söylemişti. Evet öyle. Brake ve Throttle Curve ayarı var esc'de :) Önceden bu tip şeyler kumandadan yapılırdı- bakınız M11'deki Exzes'deki baskı eğrileri, ve kimi zaman esc dayanamaz yanardı. Hobbywing yazılım olarak esc'den baskı ayarlarına imkan sunmuş.


Yine bizzat Kuzey Kıbrıs yarışçılarımızdan gelen bir feedback: ''Düzlükte hızı olması gerektiği kadar ama doğru timing ayarı ile 4.5T motor virajda 13.5T motor gibi hareket ediyor.''


Tabii ki escmiz opsiyonel LCD Program Kartı ile versiyon güncellenip PC üzerinden daha detaylı ayarlanabiliyor.


Modify Mod, Stock mod, Practice mod, Offroad mod, Drift mod, Crawler mod var olan hazır profil seçenekleri arasında. Her yolda her koşulda mantığı. 


Mutlaka atladığım özellikler de vardır diye düşünüyorum. Hobbywing muazzam ötesi bir iş başarmış. Kullanıcı yorumları da esc'de çığır açtı diyor. Kısacası PURE RACING.


User Manual için : http://www.hobbywing.com/uploadfiles/sx/file/Manual/HW-09-v3.pdf 


Daha fazla uzatıp canınızı sıkmadan artık sizi fotoğraflar ile başbaşa bırakıyorum.



Hiç yorum yok: