RC HAKKINDA ARADIKLARINIZI BULABİLECEĞİNİZ BİR YER!!! POPÜLER MARKALAR VE MODELLER İÇİN İSTEDİĞİNİZ ÇEŞİT YEDEK VE MODİFİYE PARÇA, MOTORLAR, KUMANDALAR, KEPLER, KISACASI AKLINIZA GELEBİLECEK NEREDEYSE HERŞEY BİR E-MAIL UZAĞINIZDA...

3 Nisan 2010 Cumartesi

Küçük Detay, Büyük Artı

Bir önceki entry' mde yazdığım parçalardan Tamiya'nın TLo1 Universal Shaft Set'i geçen hafta elime geçti. Sınav mınav derken kaldırıp atmıştım bir kenera, aklıma geldi, paketinden çıkartıp inceledim.
Her ne kadar daha önce aldığım GPM'in Ta05 Universal Shaft'ı ile aynı gibi görünse de birleşim axle ve dogbone birleşim kısmı farklı ve de Tamiya ufak bir detay ile artısını ve mühendislik inceliğini göstermiş. Axle ve dogbone'un birleştiği kısımda Tamiya küp şeklinde bir ara parça kullanmış. GPM marka universal'de bu kısım ince bir parça idi. Tamiya bu ara parça ile stress'e daha dayanıklı bir universal yapmış bu ilk artısı.
Ayrıca, Tamiya bu aradaki küp parça köşelerinde ufak yumarlamalar yapmış ve de tahmin edin sonuç ne olmuş? Birleşim kısmı GPM Universal Shaft'tan daha kalın olmasına rağmen yuvarlatılmış köşeleri sayesinde GPM Universal Shaft'tan daha fazla bir dönüş açısı sağlıyor! Çapraz kasmaya girdim ve Universal'lerin sürtünmeden maximum dönecekleri açıyı fotoğrafladım. Sonuç bu:
Layıkıyla 50+ derecelik bir açı =) Tamiya'yı, mühendisliğindeki bu ince ayrıntıdan ötürü kutluyorum. 5x10x3mm rulmanım ve HB Front Spindle Set'im de elime ulaştığında Countersteer tamamdır =)

Hiç yorum yok: