RC HAKKINDA ARADIKLARINIZI BULABİLECEĞİNİZ BİR YER!!! POPÜLER MARKALAR VE MODELLER İÇİN İSTEDİĞİNİZ ÇEŞİT YEDEK VE MODİFİYE PARÇA, MOTORLAR, KUMANDALAR, KEPLER, KISACASI AKLINIZA GELEBİLECEK NEREDEYSE HERŞEY BİR E-MAIL UZAĞINIZDA...

7 Mart 2010 Pazar

Countersteering TC-D: Steering Modification - Episode 1

Dün Kıbrıs'taydım. Madem hazır dükkandayım, e o zaman dükkanı kurcalayayım dedim ve TC-D aracımda countersteer uygulamasında daha fazla steering açısı elde etmek amacıyla uzun süredir aklımda olan GPM universal şaftları deneme fırsatı buldum. Sağolsun Mustafa Buda da Cyclone S aracı ile dükkanda olunca aracın ön takımını sök dağıt derken GPM şaftın diffransiyele ne denli oturup oturmayacağını araç üzerinde de deneme şansı buldum. İki farklı uzunlukta şaft denememin sonucunda, GPM'in TA05 için ürettiği 46mm çelik arka universal şaftlarını aldım, ürün kodu STA15246R. Şaftın sürtünmesiz dönüş açısının 45-47 derecelerde olması (sadece şaftı elimde döndürmem ile elde ettiğim açı bu, toe ve camber katkısı yok) oldukça süper.
Şaftı knuckle arm'a taktığımda, hex'in üzerine oturduğu pin deliği 1mm kadar knuckle içinde gömülü kalıyor. Araç üzerinde orijinalde iki adet 5x10x4mm rulman takılıyor knuckle içine. Bu rulmanlardan içte kalanı 5x10x3mm rulman ile değiştirince pin'in geçmesi için gerekli olan 1mmlik payı da elde etmiş olacağım. Şaftın birleşim yerinin biraz uzun olması sonucu bu kısmın c-hub'a dokunması söz konusu. Rulmanı değiştirdikten sonra o temas halen devam ederse, c-hub'ın ortasındaki deliği de birazcık traşlayıp genişletmeye ihtiyacım var. Gelsin ondan sonra crazy steering angle.


Hiç yorum yok: