RC HAKKINDA ARADIKLARINIZI BULABİLECEĞİNİZ BİR YER!!! POPÜLER MARKALAR VE MODELLER İÇİN İSTEDİĞİNİZ ÇEŞİT YEDEK VE MODİFİYE PARÇA, MOTORLAR, KUMANDALAR, KEPLER, KISACASI AKLINIZA GELEBİLECEK NEREDEYSE HERŞEY BİR E-MAIL UZAĞINIZDA...

28 Eylül 2010 Salı

COUNTERSTEERING TC-D: Volume 3

Şimciiiik anca paylaşma zamanım oldu. Aracı boş bırakmadım tabi. Daha önce de dediğim üzere araca bir takım spacer eklemesi falan yaptım demiştim. Onları paylaşmaya zaman buldum şu an.




İlk foto ön kick-up. 6derece caster block kullandığım aracımın ön kısmının süspansiyon bloğu altına 2mm'lik spacer ile yükselttim. Bu arada hemencik bi dipnot. 8 derece caster block da çıkacakmış. takipteyim.



İkinci fotoda ise arka pivot block altına (süspansiyon block değil) 1.5mm spacer eklentisi. Arka stabiliteyi düz gitmeyi arttırmak adına.


Üçüncü fotoda ise steering kollarının süspansiyon bacaklarına olan minik temasını önlemek için steering kolu altına 0.5mm spacer eklentisi. Servo üzerindeki alüminyum servo kolunun uzun olması nedeniyle servoyu sağa sola çevirdiğimde steering kolu baya aşağıda kaldığı için biraz kasma yapıyordu, bunu nötrlemek için de ana steering kolu üzerindeki ball head screw altına 2mm spacer ekledim.



Aracımda modifikasyon tabii ki bitmedi. Öncelikle aracımın süspansiyon şaftlarını titanyum kaplı low friction şaftlar ile değiştirdim.


Ayrıca süspansiyonlarımı da Cyclone WCE süspansiyonları ile değiştirdim. Süspansiyon alt yay tutacaklarına kadar alüminyum  Piston kolları da yine titanyum kaplı low friction.


Servo mount yine Cyclone WCE alüminyum servo mount.


3Racing alüminyum anten tutacağı.


Alüminyum servo kolu.(resimden de anlaşılacağı üzere baya uzun)


Carbon spur gear holder.


Jetracing Rear Hub Carrier


Motor soğutucu olarak da Square marka dar motor soğutucu kullandım.


E tabi extradan bir fan fena olmazdı ve fan da Yeah Racing Tornada 30mm fan.
Motor mount üzerine taktığım alüminyum post ile fanı motor arkasına göz bozmadan yerleştirdim.


Motor 4.0 motor olunca tabi %50 de bile kayış zıplıyor  Onu da kayış üzerine extra tensioner ile önledim.


Ayrıca modifiye olarak alüminyum bumper post taktım 3Racing'ten.


Ayrıyetten yine başka bir post içinde de yazdığım üzere vidalara lock nut şeklinde sıkılarak takılan shock end ball bekliyorum, bu sayede süspansiyonların milimetrik oynamasının da önüne geçmiş olacağım.
Pitman steering de yapacağım fakat şehir değiştirdiğim için araç memlekette. Yerleşip de aracı getirdiğimde devam edeceğim. Şimdilik bu kadar. Ha tabi başka projelerim de var TC-D için.

Hiç yorum yok: