RC HAKKINDA ARADIKLARINIZI BULABİLECEĞİNİZ BİR YER!!! POPÜLER MARKALAR VE MODELLER İÇİN İSTEDİĞİNİZ ÇEŞİT YEDEK VE MODİFİYE PARÇA, MOTORLAR, KUMANDALAR, KEPLER, KISACASI AKLINIZA GELEBİLECEK NEREDEYSE HERŞEY BİR E-MAIL UZAĞINIZDA...

8 Temmuz 2010 Perşembe

COUNTERSTEERING TC-D: Volume 2

CS'ye devam. Anlatımlar sonrasında kullanılan parça listesini ayrıca yazacağım. Kaldığımız yerden devam ediyoruz... Baya bir traşlama yapılması gerekiyor.
Öncelikle işe 6 derece C-Hub'ın işaretlediğim yerden traşlamasını yapıyoruz. Bunun nedeni daha fazla camber açısı elde etmek ve universal şaftımızın c-huba sürtmesini engellemek.
Daha sonra ön süspansiyon bacaklarını traşlama işlemine geçiyoruz. Burada dikkatinizi çekmek istediğim nokta şu: TC-D süspansiyon bacakları ile TC süspansiyon bacakları aynı, yani reversible takılabilen bacaklar ve bu nedenle de daha enli ve düz bir şekile sahipler diğer cyclone'lardaki süspansion bacaklarına göre. Resimde de görebilirsiniz. 
Fazla caster ve kick-up toplamı sonucunda baya eğikleşen knuckle kolları direksiyonu çevirdiğimizde süspansiyon bacaklarına temas ediyor. Bu durumda da tabiri caizse kütükcük gibi olan tc-d Süspansiyon bacakları dönüş açımızı kısıtlıyor büyük ölçüde. Bu nedenle aracımızın ön süspansiyon bacaklarını eski versiyon süspansiyon bacakları ile değiştiriyoruz. Değişim sonrası yine boş durmuyoruz ve işaretlediğim yerleri dönüş açısını ve camberi arttırmak için traşlıyoruz.
Gelelim knuckle'lara... Dönüş açısı diye yapmadığımızı bırakmıyoruz :) Kendimize orijinal Hotbodies Front Spindle Set alıyoruz güzel bi paraya kıyıp. Üstüne de bunu traşlıyoruz.
Şimdi efenim can alıcı noktalardan bir tanesine geldik: Universal Shaft. Resimde de gördüğünüz üzere statik halde 90 derece dönebilen, dönerken de 52-55 derecede sorunsuz takılmasız dönebilen Tamiya TL-01 Universal Shaft ediniyoruz kendimize bir takım. Buna da piyasadaki 3racing şaftların 2-2.5 katı bi para veriyoruz:alkol: Ama açı muazzam. Bu şaftları aracın orijinal rulmanları ile taktığımızda dirsek kısmının tam c-hub göbeğine gelmesi nedeniyle knuckle arm'ın iç kısmında kalan tarafa taktığımız rulmanı da değiştirmemiz gerekiyor. Dış kısımdaki rulmanı orijinal bırakıyoruz. Orijinalinde 2 adet 5x10x4 mm olan rulmanların birini 5x10x3mm olan rulman ile değiştiriyoruz ki bu rulmanı da ha diyince bulmak mesele:) Fotoda sırası ile universalin knuckle arm'a takılışını gösterdim. Mavi parça 2mm kalındığında piston başı, orta deliği universal shaftın geçebileceği kadar genişletildi tabii ki. Bu parçayı takma nedenimiz de şu: Universal Shaft'ın axle kısmı biraz uzun ve rulmanı da 1 mm daha ince rulman ile değiştirdiğimiz için universal shaft mili ile knuckle arasında boşluk kalıyor. Bildiğimiz spacer görevi görüyor yani piston başı burada:)
Bu işlemler sonrası Full CS tamamlanmış oluyor ve elde ettiğimiz dönüş açısı ve camber'e bakıp açı candır diyerek derin bir pehhhhh çekiyoruz :D
Daha tabi incik cıncık ayarlar var henüz paylaşmadığım, steering yükseltmek, kick up arttırmak gibi, onları da yavaş yavaş yayınlayacağım. 
Neler kullandık sorusuna da cevap olarak:
* Cyclone Suspension Arm Set (TC/TC-D dışındaki Cyclone'ların süspansiyon bacakları ama)
* HPI 6derece Caster Block
* Hotbodies Front Spindle Set
* Hotbodies Cyclone Oneway Diff
* Tamiya TL-01 Universal Shaft
* 5x10x3mm rulman (iki adet)
* Piston Başı
* 40t Diff Pulley
* 32t Diff Pulley
* 25t Center Pulley
* 16t Center Pulley
Aklıma gelenler şimdilik bunlar. Tabi bir de ufak tepek spacerlar, vidalar vs vs. CS oranımız 1.953125 yani %95


Free Image Hosting At siteFree Image Hosting At siteFree Image Hosting At siteFree Image Hosting At siteFree Image Hosting At siteFree Image Hosting At siteFree Image Hosting At siteFree Image Hosting At siteFree Image Hosting At site

Hiç yorum yok: