RC HAKKINDA ARADIKLARINIZI BULABİLECEĞİNİZ BİR YER!!! POPÜLER MARKALAR VE MODELLER İÇİN İSTEDİĞİNİZ ÇEŞİT YEDEK VE MODİFİYE PARÇA, MOTORLAR, KUMANDALAR, KEPLER, KISACASI AKLINIZA GELEBİLECEK NEREDEYSE HERŞEY BİR E-MAIL UZAĞINIZDA...

19 Mayıs 2010 Çarşamba

COUNTERSTEERING TC-D

Evet arkadaşlar, TC-D'nin countersteer yapımına yarı aktif olarak başlamış bulunmaktayım, çünkü son parçam yarın ya da yarından sonra elimde olacak. Sınav sonrasında işe girişmeyi ve sizlerle paylaşmayı düşünüyordum ama sınav buhranından bi anda kendimi aracın başında buldum. Şimdilik az birkaç şey paylaşacağım ve zamana yayacağım(diyorum ama belli de olmaz sınav buhranında ne yapacağım, hobiyi bile bırakabilirim, öyle bir dengesizlik yapıyor) Neyse, haydi başlayalım.


İlk ihtiyacımız olan şu aşağıdaki ilk fotoğrafta gördüğünüz ''Team Associated 40t ball diff pulley''. Ben ball diff için olanını aldım ama daha önceki CS denemelerimde araç önünde ball diff ile çekiş çok yetersiz olduğu için oneway diffransiyele geçiş yapmak istedim. Yani ikinci ihtiyacımız ''One-Way Diffransiyel''. One-way diffransiyelin ortası geniş olduğu için pulleyin de ortasını da genişletmek lazımdı ve bu konularda el altında bir dremel olması çok faydalı. Bu pulleyin direkt one-way olanı da var, ama dediğim gibi ben ball diff ile kullanırım diyerekten ball diff pulley aldım, direkt 40t oneway diff pulley de alınabilir kullanmak istediğiniz diffransiyele başlı olarak. Pulleyin ortası one-way difransiyele göre genişletildi,hazır el değmişken karbonlamak da lazım tabii (2.fotoğrafPulleyimiz one way diffransiyele takılı iken(3.fotoğrafVe one-way aracın önündeki yerini alır(4.fotoğraf)... Kayış boşluğu yaratmaksızın dişlilerle oynamayı severim çünkü extra extra kayış gergileri sevmiyorum mecbur olmadıkça. Hemen bir kayış diş sayısı ve pulleylerin diş sayısı hesabını yapıp kayış boşluksuz setup için ön-orta pulleyin 16t ile sorunsuz olacağını buldum. TC-D'nin orijinal center pulleyleri 18t. E malum Cyclone'cu adamız, hemen eldekilerden bir ''16t Center Pulley''(5.fotoğraf) alıp araca yerleştirdim ve böylelikle aracın ön kısım CS oranı tamamlanmış oldu.

Geldik arka kısıma...
Arka kısımda ilk ihtiyacımız olan kilitli diffransiyel(Aracın orijinalinde var olduğu için bu kısmı atlıyorum) Diğer ihtiyacımız ise daha küçük bir pulley, ben ''32t Pulley'' kullandım. Bu pulleyin de ortasını büyütmek gerekiyor çünkü kilitli diffransiyelin ortası tıpkı one-way diffransiyel gibi büyük. Bu pulleyde çok fazla işlem yapmak gerekti. Gerek orta deliği büyükmek, gerek vidaları tam takabilmek için fazlalık kısımları traşlamak tam bir ömür törpüsü. Tabii tüm bunları yaptıktan sonra pulleyi diffransiyele taktığınızda balansı en aza indirmek için 10 defa tak çıkar visa sık vida gevşet faslı da var, onu saymıyorum. 32t pulleyin traşlanıp diffransiyele takılmış hali(6.fotoğraf7.fotoğrafta ise diffransiyelin araca takılmış halini görüyorsunuz, carbonlamak tabii ki Allah'ın emri:) Gelelim CS oranını tamamlayacak son dişlimize... Yine kayış dişi pulley dişi hesabı yapıp extra tensioner kullanmadan sadece orijinal kayışı kullanaraktan ve aynı zamanda kayış boşluğu ve gerginliği yaratmadan en uygun pulley olarak ''25t Pulley''i tercih ettim. Üstelik bu dişli 4.0 olan motorumda gereken FDR oranını yakalamam için de lazımdı. Aradım taradım ve en sonunda CSO diye bir firmanın V10 için ürettiği 25t alüminyum pulleyi buldum. Pulleyin orta deliği şafttan daha genişti, onu da aracın kalan parçalarından orta deliği tam şafta göre olan bir borucuk kullanarak doldurdum. 25t pulleyin vidaları Cyclone'un kendi pulleylerinden kalın ve malesef bu vidalar 25t pulley ile gelmiyor. Cyclone'nun süspansiyon bacaklarına geçip droop ayarlamaya yarayan başsız vidalar işimi gördü. Nereden buldun onları derseniz buradaki bir hırdavatçıdan  Yerel HB vidacısı  Pulleyi sabitlemek için alttan ve üstten iki vida kullandım çünkü tek vida ile içine taktığım plastik boruya baskı uygulayıp balans yapıyor, alttan ve üstten karşılıklı iki başsız vida kullanıp bunları belirli oranlarda sıkarak arka-orta pulleyin de balans problemini çözdüm(8.fotoğraf). 



Böylelikle aracımızın CS dişli modifikasyonu extra hiç bir kayış gergisine gerek kalmadan, ve de kayış boşluğu olmadan sona erdi. 25t pulley motora dokunmadı mı derseniz onu da şu şekilde çözdüm. Zaten büyük spur lazımdı ve bulabildiğim en büyük 48pitch olan spuru taktım araca 96t, mübarek spur jant kadar var  Spuru büyütünce de haliyle motoru normal yerinden uzaklaştırmak gerekiyor. 96t spur,23t pinion şu anda araç üzerinde ve kayışa dokunmuyor. 23 üzeri bir pinion taksam motor biraz daha uzaklaşacak 25t pulleyden ama gerekli FDR'yi sağladım şu an, 96t spur 23t pinion ile. 24 takarsam FDR biraz daha düşecek. Onu da artık motora max tork bir rotor modifiyesinden sonra düşünürüm. Şu an için motor ile 25t pulley arasındaki mesafeyi aşağıdaki resimlerde görebilirsiniz(9. ve 10. fotoğraflar).
Free Image Hosting At siteFree Image Hosting At siteFree Image Hosting At siteFree Image Hosting At siteFree Image Hosting At siteFree Image Hosting At siteFree Image Hosting At siteFree Image Hosting At siteFree Image Hosting At siteFree Image Hosting At siteBu modifikasyonlar sonrası;CS oranı: 1.9531 (%95)

Şimdilik bu kadar. Zaman içinde ilerleme kaydettikçe paylaşacağım. Ve tüm işlemler bittikten sonra CS için alınanları, yapılan modifiasyonları, ayarları liste olarak yazacağım.

Stay tuned...

Hiç yorum yok: